Yeni

10/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

sigara sarma makinesi

Blog Yazmaya Nasıl Başlanır? Nasıl Başarılı Blogger Olunur?



Bloglamanın bu kadar popüler olmasının üç nedeni?
Bloglamanın bu kadar popüler olmasının ilk nedeni, ücretsiz olmasıdır.
İkincisi, sosyal medyanın gücü ile birleştiğinde bloglama, bugünlerde var olan kitlesel tanıtım için en güçlü araçlardan biri olabilir.
Üçüncü sebep ise - insanlar bundan para kazanıyorlar.

Bloglamaya Hazır mısınız?
Bloglamayı denemeye karar verdiyseniz, tam olarak şimdi olmanız gereken yerdesiniz. Bugün size Blogger seyahatinize başladığınızda başlayabileceğiniz farklı Blog türlerini tanıtacağım. Ayrıca başarılı bir blogcu olarak kariyerinizi geliştirmenize yardımcı olacağına inandığım birkaç ipucunu hızlı bir şekilde vermeye çalışacağım.
Şimdi, bloglama meselelerine girmeye hazır olduğunuzu farz ediyorum, bu yüzden her şeyden önce, Blog'un tam olarak ne olduğunu keşfedeceğiz. Ne olduğunu bilmiyorsanız bir blog başlatamayacağınız konusunda muhtemelen hemfikir olacaksınız.
Blog Nedir?
Bloglamaya yeni başlayan biri olarak, Blog’un düzenli olarak güncellenen bir web sitesi veya resmi olmayan veya konuşma biçiminde yazılmış bir web sayfası olduğunu bilmelisiniz. Blog kelimesi “weblog” ifadesinin bir kısaltmasıdır. Blog, genellikle yazarlar veya Blogcular olarak adlandırılan bir veya daha fazla kişi tarafından oluşturulan ve sık güncellenen bir çevrimiçi dergi veya günlüktür.
Blog, blog gönderileri oluşturarak veya tartışarak düşüncelerinizi, bilgilerinizi, teorilerinizi, düşüncelerinizi ve tutkularınızı paylaşabileceğiniz bir yerdir.
Kişisel Blog'ların ne olduğu hakkında en sevdiğim kısa açıklama “çevrimiçi günlükler”, ancak bahsedilmesi gereken en önemli konulardan biri de blogların düzenli olarak güncellenmesidir.

Bloglama nedir ve Bloglamaya ihtiyacım var mı?
Yukarıda açıklandığı gibi, Blogger, bir Blog için içerik yazan bir kişidir. Blog oluşturma, bir blog veya blog için yazı yazma eylemidir. Bloglar inanılmaz derecede güçlü olma potansiyeline sahiptir. Bunun nedeni, konuları keşfetmek, fikir paylaşmak, başkalarıyla bağlantı kurmak ve iş kurmak için basit ve ucuz bir araç olmalarıdır.
Blogunuz çevrimiçi kimliğinizin ve işletmenizin merkezi olabilir. Bu yüzden herkesin bir blog'u olmalı :)
Başlıca Blog Türleri nelerdir?
Bloglar, genellikle tek bir konuyu içeren bir web sitesinin odaklanmış bir sürümüdür:
Herhangi bir blog yazarının veya blog yazarının amacı, okuyucuları için ilgi çekici içerik okuma, sosyal sohbetler ve etkileşimler başlatmaya teşvik etmektir. Bu da yeni başlayan bir blogcu olarak hedefiniz olmalıdır.
Bir blog oluşturmadan ve bilginizi ve tutkunuzu dünyayla paylaşmadan önce bloğunuzun türünü ve ana konusunu seçmelisiniz.

Blogger olarak seçebileceğiniz ve kariyerinize başlayabileceğiniz ana Blog türleri, basitçe şu şekilde sınıflandırılabilir:

Kişisel Bloglar: Bunlar sağlık, aile, seyahat, politika, müzik vb. Kişisel konularla ilgili blog'lardır.

Özel Bloglar: Bazı insanlar blog'larını aileler, şirketler veya okullar içindeki fotoğrafları ve bilgileri paylaşmak için özelleştirir.

Spor Blogları: Bu blog türleri, fanatikler veya takımlar tarafından çeşitli spor türlerine olan tutkularını ifade etmek ve paylaşmak için kullanılır.

Kâr Amacı Gütmeyen Bloglar: Bunlar vakıflar için bloglar, hayır kurumları ve insan hakları gruplarıdır ve kar amacı gütmeyen blogların amacı daha çok farkındalıktır.

İşletme Blogları: Girişimciler ve şirketler tarafından müşterileriyle kişisel olarak ilgilenmeleri için oluşturulan bloglardır.

Okul Blogları: Bunlar öğretmenler ve öğrencilerin sınıf projeleri üzerinde işbirliği yapacakları bloglardır.

Politika Blogları: Aktivistler, siyasi parti üyeleri veya devlet kurumlarının seçmenleriyle bağlantı kurmak için kullandıkları bloglardır.

DYI Bloglar, Nasıl Yapılır Bloglar, İpuçları ’Bloglar: Yemek pişirme, oyunlar, müzik, kitaplar, filmler, hobiler ve benzerleriyle ilgili ipuçları ve püf noktaları paylaşılan bloglardır.

Yorum Blogları: Ürünler, şirketler, web siteleri bu tarz blogları kullanabilir.

Askeri Bloglar: Askeri blog üyeleri dünyada neler olup bittiğini bildirir ve aileleri ile iletişimde kalabilirler.

Kitap turu Blogları: Kitapları tanıtmak amaçlı bloglardır.

Tanıtım Blogları:Hızlı satış amacıyla oluşturulan bloglardır.

Warez Blogları: e-Kitapların, yazılım paketlerinin, müziğin, filmlerin, oyunların vb. korsan kopyalarını destekleyen bloglardır.

Otomatikleştirilmiş Bloglar: Bilgisayarlar tarafından oluşturulan ve rasgele oluşturulmuş Bloglar, basın bültenlerini yeniden yayınlayan Bloglar, pazarlama malzemelerini yeniden yayınlayan bloglar, arama motoru sonuçlarını yeniden yayınlayan bloglar, bağlantıyı yeniden yayınlayan bloglar içeren Blog türleridir.

SEO Blogları: Bu Bloglar, insanlar yerine arama motorları için yazılmıştır. SEO Blogları, arama motorlarının yüksek oranda bağlantı verdikleri siteleri sıralamaya çalışır.
Başarılı Bir Blog Nedir?
Başarılı bir blog, blog sitesinde yayınlanan başlıkları ve yayınları izleyen, geniş bir sabit kitleye sahip olan bir blog'dur. Başarılı bir blogta izleyiciler aktif olarak yorum, öneri, tartışma ve görüşlere katılır.
Kural olarak, en başarılı bloglar çok sosyaldir. İzleyici, başarılı bloglarda yayınlanan makaleleri paylaşır, böylece bloğun popülaritesini artırır ve onu yeni bir kitleye tanıtır. Genellikle başarılı bloglar oldukça popülerdir ve elbette iyi para kazanırlar.

Her Blogger için En Önemli 4 Kural

1. Tutarlılık
Başarılı blogger, yeni içerik oluşturma ve yayınlama konusunda tutarlıdır ve yeni blog yayınlarının Tahmin Edilebilir Frekansını korumayı başarır. Müşterileriniz veya okuyucularınız, ünlü bir blogger olduğunuzda yeni içeriğinizi bekler. O yüzden blog yazılarınızı belli bir zaman dahilinde ve sürekli girmeniz gerekir.
2. Kalite
Muhtemelen “İçerik Kraldır” ifadesini duymuş veya okumuşsunuzdur. Yazacağınız konu veya konular hakkında kapsamlı bir araştırma yapmak için zaman ayırın. Bu konuyla ilgili nelerin çevrimiçi olduğunu görün ve niş alanınızdaki blog yazarlarıyla rekabet etmeye çalışın.
3. İzleyici
Unutmayın: Başarılı blogger, izleyiciyle ilgilidir ve izleyicinin ilgisini çeken içerik üretir.
Bloggerlar, tartışmalar, konuşmalar, e-postalar vb. yoluyla izleyiciyle bağlantıları ve ilişkileri sürdürürler. Siz ve okurlarınız arasında köprüler kurmalısınız. Bir blogger olarak başarınız, sizinle ve okuyucularınız arasındaki ilişkiye bağlıdır.
Not: Hedef kitlenize iyi bakın.
Hedef kitlenizi bilmek başarının anahtarıdır. İzleyicilerinizi anlamak ve izleyicilerinizin ne istediğini bilmek başarının diğer bir anahtarıdır. Başarılı bloglamanın üçüncü anahtarı, izleyicilerinizin sizden ne beklediğini anlayabilmektir.
4. Kimlik
Yüksek kaliteli blog gönderilerinin değeri vardır. Düşük kaliteli yayınlar kolayca kaybolur ve onları kimse bir veya iki hafta paylaştıktan kısa bir süre sonra (arama motorları hariç) hatırlamaz.
Bloglamaya Gerçekten Hazır mısınız?
Beni yanlış anlamayın, ama bloglama herkes için değildir. Size ne söylerlerse söyleyin - bu bir gerçek.
Yine de neşelenin - başarısız olabilirsin, ama denemezsen asla bilemezsin. Her şeyden önce, bloglamaya tutkunuz olduğuna karar verdiyseniz, bunun üzerine gidin. Bu ipuçlarının sizin için faydalı bir rehber olacağını ve bir blog yazarı olarak blog maceranız için yardımcı olacağını umuyorum.

Bu yazımı bloğunuzda paylaşabilirsiniz Canlarım :) (Bloğunuzda paylaşırken beni de linklerseniz sevinirim)

İçinizdeki çocuğu sakın ha büyütmeyin Canlarım ve mutluluk cesaret ister bunu sakın unutmayın!


Buraya tıklayarak beni GFC takibine alabilirsiniz ve beni Instagram, Twitter gibi sosyal medya hesaplarımdan takip etmeyi unutmayın canlarım :)


Yorumlarınızı bekliyorum :) Sevgilerimle










Yorum Gönder

0 Yorumlar